hit tracker رواية غرام اولاد الديب الفصل السادس 6 بقلم ريتال أحمد – Newsmix.pics

رواية غرام اولاد الديب الفصل السادس 6 بقلم ريتال أحمد

رواية غرام اولاد الديب الفصل السادس 6 بقلم ريتال أحمد

رواية غرام اولاد الديب الجزء السادس

رواية غرام اولاد الديب البارت السادس

غرام اولاد الديب
غرام اولاد الديب

رواية غرام اولاد الديب الحلقة السادسة

و دخلت سيلا غرفتها وبدأت تقرا قران أما في الليفنج كان متجمعين الشباب قال سليم …
سليم : منفسكوش تقدوا يومين رمضان في الصعيد عند جدتكم ؟
صهيب بحماس : ياريت والله عاوز اركب خيل ..
غسان : ومالو اهو نغير جو والله فكره ..
اسر اتوتر وسكت …
سليم بص على أسر : ايه يا أسر مش عاوز تروح الصعيد ول ايه ؟
اسر اتكلم بضيق : اختك الحربايه وبنتها
ضحك الجميع وقال صهيب: ياض اتلم ولاحظ أنها عمتك …قام وقف صهيب وقال : طب ها هخلع انا بقى سلام عليكم..
الجميع : وعليكم السلام..
سليم بتفهم: اه طب ايه ..
اسر بمرح : ومالو يا حجحوج نطلع يومين كده …
سليم رما المخده في وشو : قولت ليك انا لسه شباب يلا
نروح عند صهيب الي راح غرفه سيلا وخبط على الباب ودخل …كانت قاعده سيلا على الكنبه الصغيره الي في غرفتها بتقرا قران قفلتوا وبصت لي صهيب الي قال ببتسامه..
صهيب : ها يا سيلو قراتي لحد فين ؟
سيلا بحماس : قرات جزئين و باذن الله على بليل اقرا التالت..
صهيب بتحفيز: برافو عليكي عاش يا سيلو…هتذاكري دلوقتي ؟
سيلا : اه هذاكر دلوقتي ..
صهيب : اممم تجي نذاكر في الجنينه ؟
سيلا بحماس : الله ايوه هجيب الكتب و اقعد في الجنينه اذاكر هيا دي خفيفه انا ذكرتها قبل كده هراجعها بس ..
صهيب ابتسم عليها وشال الكتب : يلا قدامي هسمع ليكي لو طلعتي مش حافظه هتضربي…
سيلا ضحكت على شكلوا و اتحركوا مع بعض الجنينه و بدأ يذاكر ليها بحب و سمع ليها وبعد وقت كانت خلصت وقعدو كلهم مع بعض قالت لين ..
لين : طب انا هقوم الف السمبوسه..
روز : وانا هعمل العصاير..
سيلا بفرحه وحماس و عفويه طفوليه حلوه اوي : وانا هروح اجهز الديزرت الي هنحلي بيه بعد الفطار …
نور ببتسامه: يلا يا حبايبي و المحشي جاهز لفتوا امنيه الخادمه امبارح هقوم اولع انا عليه …
وقاموا وبداو يجهزوا للفطار وسط بهجه جميله و حب عائلي مالي البيت وقبل المغرب ب نص ساعه قالت سيلا …
سيلا : انا هرتب السفره …
ضرب سليم كف على كف : نفسي افهم ليه تتعبوا نفسكم و في خدم؟!
نور : لا يا سليم رمضان حاجه تانيه لو موقفتش في المطبخ وعملت حاجه بسيطه يبقى معملتش حاجه ..
سيلا بحماس : وانا بحب اجهز السفره و ازينها وكده بقى يا اونكل…
جهزت السفره الي كان شكلها يهبل و قد الجميع على السفره منتظرين ضربه المدفع وووو ضرب الدفع وبدأوا يفطروا بحب و سعاده…
في مكان تاني كان قاعد قداموا صور كتير بيبص عليها بشر و قام لما المغرب إذن قعد على السفره لوحدوا و لوهله حس بحزن كبير في قلبو و نزلت دمعتوا ..
في بيت الديب وعلى الفطار قالت سيلا بقمص : ايه ده انت قلبت من على رامز جلال ليه ؟
صهيب بضيق : بيخنقني هوا و شعرو ايه المناظر دي بس …
سيلا بزعل : انا بحبو و بحب اتفرج عليه في رمضان دائما …
صهيب قلب و رجع رامز و بص ليها بحب : لو ده الي ويخليكي مبسوطه يبقى نجيبوا علشانك يا سيلو..
ابتسمت سيلا بكسوف و فرحه وهيا مركزه مع رامز جلال.
بعد الفطار قعدوا وقال سليم : ها هتشربو شاي يا عيال …
قامت سيلا : بس انا عملت قهوه سعودي مع الحلى الي عملتوا هروح اجيب ليكم ..
جريت وجابت اطباق شكلهم حلو ويفتح النفس اكلوا..
سيلا بحماس : ها ايه رايكم ؟
صهيب : ايه الجمال ده جميل زي عيونك ..
اسر : يسلم ايدك…
غسان : لا جمدان يا صغنن عاش …
البنات : ايه ده بجد طلعموا حلو جدا يسلم ايدك ….قعدوا مع بعض و بعد وقت كل واحد طلع شقتوا يرتاح لحد ما ياذن العشا و يصلوا التراويح…
في شقه أسر و روز كانت واقفه روز قدام المرايا و اتجهت السرير قرب منها أسر بسها بعمق: وحشتيني…
في شقه لين و غسان قالت لين : كان يوم حلو اوي كل رمضان وانت معايا ياحبيبي …
غسان بخبث قرب باسها : وانت معايا حبيبي تتقال كده …وبسها…
تحت كانت لسه قاعده سيلا قال صهيب : ايه ده يا سيلو جمدااااننننننن والله يسلم ايدك..
سيلا بفرحه : شكرا اوي …
صهيب : طب ايه مش هتنامي قبل التراويح ؟
سيلا : لا هقعد و اصلي التراويح اقرأ قران و انام شويه بحيث اقدر اذاكر الفجر …
صهيب بنوم بس قاوموا: نعمل كدا علشان الباشا …
نرجع عند نفس الشاب و اسمو مدحت قام دخل المكتب تاني مسك دماغوا بضيق : هتكون ليك لازم تخدها منو لازم تعرفوا ان مش كل حاجه هوا بس الي يفوز بيها و هتاخدها منو يعني هتاخدها منو مسك صوره روز وفضل يقول زي المجنون هاخدها منو هاخدها منووو ….
وبعد وقت كانت ارتف صوت الصلاه في المساجد و راح الكل يصلي صلاه التراويح و بعد صلاه التراويح قال سليم …
سليم : ايه يا رجاله الشغل اخبارو ايه ؟
اسر : لا متقلقش كلوا تمام …
صهيب : عيب عليك يا باشا احنا مش اي حد …
غسان : عال العال يا حبيبي و باذن الله يوم الاربع نروح نشوف الاخبار احنا متابعين الشغل اون لاين…
سليم بفخر : برافوا عليكم يا رجاله …غسان كان عاوز ينام ف قال : طب هطلع اريح و انزل على السحور بقى…
اسر : وانا كمان …
في شقه غسان و لين كانت قاعده لين بتعيط
غسان بتعب : طب يا حبيبقلبي ايه الي مزعلك بس …
لين بصت عليه بدموع وزاد بكائها: مش عارفه مش عارفه هوا انت انت هتزهق مني صح ؟
غسان ضمها بشده علشان يطمنها: محدش يزهق من روحوا و حياتوا كلها

يتبع…

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام اولاد الديب)

About admin